tisdag 16 december 2014

Lucka 16; En selfie/ett självporträtt du tagit i år

Lucka 16 i Emily Dahls "Året som gått" julkalender!

Det var en selfie jag tog inför Halloween i år. Jag som blivit bjuden på Halloweenfest för första gången ever där jag förväntades klä ut mig efter ett tema - film eller Halloween eller både och. Jag fick idén att jag skulle försöka att ändå hitta en karaktär där jag kunde känna mig bekväm, samtidigt som jag kunde få låtsas vara vacker - för jag har som jag nämnt tidigare i princip noll självklänsla. Festen till ära så köpte jag en billig-ish peruk, för jag har kort hår och så var idén om Draculas dotter Mavis född. När jag provade peruken första gången så tog jag en selfie och la upp på Instagram och Facebook.

Jag fick en sådan respons att jag inte trodde det var sant. Vänner jag inte sett på länge frågade om det var jag, min svägerska som alltid påpekar att hon vill att jag ska spara ut håret såg det som en chans att bekräfta sin åsikt och även min syster hakade på. Ett lite frö har såtts och jag håller faktiskt på att spara ut mitt hår lite nu, får se om jag klarar av det. Det kommer inte bli långt, men en kort bob-frilla ska jag väl klara av. Dock är jag inte bra med långt hår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...