onsdag 24 december 2014

Lucka 24; En bild som bäst beskriver din december

Lucka 24 i Emily Dahls "Året som gått" julkalender! God jul alla fina som tittat in här i december!


Kirunas vackra kyrka i solnedgång, en av de sista innan polarnatten tog över (vilket ju inte betyder att det blir kolsvart, bara att solen inte orkar sig över horisonten)! Kyrkan får representera en december där lugn och ro varit ovanligt, men som även är en månad när jag äntligen började ta krafttag för att hitta den! Lugn och ro! Jag var på en kundalini yoga-helg, fick äntligen träffa en psykolog-ish för att börja lära mig hantera mina stressymptom och jag befinner mig just nu i början av lååååång julledighet som kommer avslutas med två veckor i Amerika (åker på lördag). 

Anledningen till att jag valde bilden är att när vi var i Kiruna senast så fick vi möjlighet att komma in i Kiruna kyrka nattetid och lyssna på en bekants man när han spelade orgel (han är organist i församlingen). Det var en helt otrolig upplevelse och antagligen en Once in a lifetime grej! Jag som inte ens gillar orgelmusik i vanliga fall (får faktiskt rysningar av det, och inte på ett bra vis) njöt! Vår egen privata orgelkonsert!!! 

Mer än något annat hoppas jag att jag kommer att hitta en väg till hur jag kan hantera min stress och mina koncentrationssvårigheter, för jag behöver få kunna stänga av min överaktiva hjärna emellanåt, annars kommer det gå illa! Men jag vet också att jag har så himlars roligt just nu, så trots att jobbet är stressigt, så är det så mycket annat jag gläds åt.
 
Det här är alltså sista luckan i Emilys julkalender 2014 och jag vill rikta ett stort tack och en god jul till dig för att du låtit oss vara med i denna utmaning även i år. Tänk så många fina berättelser vi har fått läsa. Nu får Julafton starta, - 12 grader i ett mer vitt än grönt Falun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...