måndag 1 december 2014

Lucka 1) Väntan - en skrivutmaning fram till jul!

Jag har även tänkt att försöka mig på en annan julkalenderutmaning denna december (inspirerad av Emily Dahls julkalenderutmaning, men med fokus på skrivandet). Något "vi" diskuterade i en undergrupp till Geek Women Unite på Facebook, som finns till för oss skrivnördar, eller i varje fall oss med stort intresse för just att skriva. Gruppen heter GWU-skrivcirkel!

En blogg som heter Anna skriver Under nappade på idén att göra en julkalender för oss med en skrivutmaning varje dag fram till jul. Låter det som något för dig kusin Pernilla???

Den första utmaningen blev att skriva de första 250 orden i en roman (valfri genre) med titeln Väntan.

Jag valde att utgå från en text jag redan hade, en berättelse som jag först tänkte som en novell, men insåg att jag inte alls skulle kunna hinna få den känslan och det budskap jag ville med ett så begränsat format. Så nu tänker jag mig en roman, en roman som utspelar sig under en natt i London! Bra att veta är att berättelsen är planerad, men långt ifrån nerskriven, så det är fortfarande på första utkastet stadiet!


Här är början och även mitt första inlägg i denna skrivutmaning:



Kapitel 1

1 kommentar:

  1. Åh, vilken härligt "grisig" känsla av frustration i den här texten! Spännande! Blir jättenyfiken på vad som ska hända.

    SvaraRadera

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...