fredag 19 december 2014

Lucka 19: En bild från din semester/ditt sommarlov

Lucka 19 i Emily Dahls "Året som gått"-julkalender.


Semester??? Vad är det? Jo, det är så det känns i år. Som om jag inte haft någon semester förrän, ja, idag!!! Idag är nämligen första dagen på en 3,5 veckas lång ledighet för mig. Jag hade förvisso lite semester i somras strax innan midsommar när jag körde tur och retur Luleå-Falun med flyttlasset, och sedan dagen efter vi kom hem från det så bilade jag och syrran till Geiranger. En semester i bil helt enkelt, vet inte om jag blev så utvilad, men bilden är från när vi sa hej då i Örebro och jag skulle köra de sista milen hem till Falun med hyrbilen. Makalöst ändå hur många mil jag fick in den där veckan i juni, och hur mycket vackert jag fått se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...