onsdag 15 april 2015

Sista kvällen för denna gång

Just hemkommen till hotellet igen efter en trevlig middag med Kiruna-vännerna på Bishops. Trivs som sagt så himla bra här, men det hjälper ju onekligen att ha en av mina bästa vänner här!
Har annars utfört kompletteringar på Järnvägshotellet idag, sprungit från källaren till vindsvåningen och letat sådant där jag inte kunnat lista ut genom foton. Var mycket mindre läskigt än jag minns det, men usch vilken sorgligt eftersatt byggnad det är. Så fin på utsidan, men insidan 😥! 



I morgon far vi hem till Luleå igen, med ett stopp i Porjus och kanske Jokkmokk på vägen. Snöa ska det å, så försiktigt får vi köra!

Nu däremot ska jag krypa ner i sängen och kika på dagens avsnitt av Olösta mord (eller Cold case History som jag tror det heter på Engelska)! Spännande värre! Första avsnittet undersökte de ett skelett de hittat på en medeltida kyrkogård så visade tecken på att vara en afrikansk man. Andra avsnittet undersökte de ett mumifierat barn som använts vid anatomiforskning på 17-1800 talet...spooky. Avsnittet jag ska se nu verkar handla om en skotsk krigare de hittat begravet i källaren på Stirling castle, låter ju fantastiskt spännande. Programmet går på tvåan klockan 18:00 på vardagarna, eller så finns det på SVT play här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...