fredag 10 april 2015

Tvärtom-fredag med deadline

10:00  Idag slog vädret om rejält. Blåst har det förvisso gjort rejält denna vecka, men snöat - som de gör nu - det var det ett tag sedan sist. Jag är inställd på vår nu, våren som nog är min favorittid på året. Gärna sol och blå himmel, men innan det blir så där varmt så mitt huvud stänger av. Här uppe i Norrbotten kallas den här tiden för vårvinter, för det är så mycket snö kvar och isarna ligger. Jag älskar den här tiden. Jag kan fortfarande gå klädd i tjocka tröjor och byxor, men dagarna blir längre och ljusare och världen vaknar upp efter en lång vinter. Mår bättre än igår, känner mig lugnare i kropp och sinne vilket är skönt inför helgen. Sen att jag har en deadline idag som kommer bli svår att nå är en annan fråga, men jag kommer att vara nära. Så det känns bra ändå. Järnvägshotellet håller jag på med nu och jag börjar förlika mig med denna byggnad nu, haft det lite jobbigt där, men inser att den inte är så skrämmande som jag vill tro. Bara lite missförstådd.

12:00   Lagom till lunch så skiner solen igen. Jag har ingen mat med mig, tyvärr vanligt i mitt fall. Så ska testa maten här nere på kaféet idag, fastän jag sällan blir särskilt nöjd där. Måste verkligen försöka bli bättre på att laga mat. När jag inte ha Linas matkasse så är det nästan omöjligt att upprätthålla detta med mat, men även när jag har Linas matkasse så har jag ibland svårt att hitta tiden till att laga maten under jobbdagarna, kommer ofta hem så sent.

13:17   Har tagit tag i det och beställt Coop medmera kort denna vecka, och nu gjorde jag även slag i saken och beställde ett par nya dansskor. Ett par riktiga. Ska bli så spännande att se hur det funkar. Vill ni se vilka fina det blev (Sophie kommer känna igen dem)?!
http://dansskor.se/damskor/ingen-klack/lindy-hop-svart/


Vad jag mer skulle vilja göra denna helg är att skaffa den där hyllan så jag kan städa rent mitt skrivbord och göra i ordning det. Så funderar på om jag ska försöka ta mig till Storheden i morgon, eller om jag ska åka dit nu efter jobbet så jag har det gjort och kan fixa och dona hemma i morgon. Får kika hur länge de har öppet.

16:27   Dagen börjar ta slut, hann inte riktigt bli färdig med rapporten, men jisses vad jag har fått gjort idag. Det är nära nu. Jag och chefen satte nya deadlines och snart får jag lite andra uppdrag än Kiruna bara. Ska bland annat lära mig om Pajala tätort här snart, ska ha en stadsvandring med kommunen där i maj och jag har aldrig varit i Pajala, kan ju bli riktigt spännande detta. Drar i varje fall till Storheden en sväng efter jobbet, tar en buss som går om en timme. Fick kollegan och grannen till att köra hem min dator, så jag slipper släpa på den. Ska bara komma ihåg allting annat nu som jag behöver inför Kiruna-resan. Hjälp, är lite uppeivarv idag också, men har ändå inte depp-känslan som jag hade igår, vilket gör att det hela känns mer hanterbart.

17:25   Stressade över ingenting, för tänkte fel så jag missade bussen som jag hade tänkt åka. Nu står jag här färdig med allt för dagen och väntar. Nästa buss går väl om en halvtimme. Eller en kvart, beroende på hur en ser det. Kanske borde ta nästa så jag hinner köpa en yoghurt på pressbyrån så jag inte svälter ihjäl på mitt lilla äventyr. Vi gör så. Lämnar med andra ord jobbet för dagen.


19:03
 Riktigt vad jag tänkte vet jag inte! Även en lagerhylla väger en hel del och är framförallt otymplig! Men köpt en har jag! Burit den från Ö&B till busshållplatsen, är så stel i fingrarna nu att det gör ont! Och axlarna ska vi inte tala om! Men men, nu blir det buss ggr 2, sen är jag nästan hemma. Då får jag belöningen - en flaska coca cola, min sista på ett bra tag! 

19:36   
Halvvägs! 

20:00   
Jag är hemma!!! Nu är det helg!!! 




(aj aj aj...😫)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...