måndag 13 april 2015

Stora kontraster i Kiruna


Ut och kör i firmabilen! Kiruna var vårt mål!


Stannade första gången för att få en kopp morgonkaffe och de hade en snygg lösning på förvaringen av mjölk! 👍

Till en början låg vägarna fint, men vädret grått!

Framåt trakterna utanför Gällivare började vi inse att de snöat i området, så de sista milen in mot Kiruna blev ett skakigt äventyr i bilen! 


Här är det full vinter fortfarande!

Utanför Hjalmar Lundbomsgården såg det ut så här. 



Innanför så här! 

Vi hade ett bra uppstartsmöte för dokumentationen av Stadshuset! 

Sedan begav vi oss mot tågstation (två av oss) och mot hotellet (två av oss)! 

Lagom charmigt småsluskigt rum! 

Och nu tänkte jag sätta mig här och jobba en stund till innan det blir middag och kvällen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...