söndag 31 maj 2015

Ändrade planer för dagen och väntande stora planer för nästa helg


Skulle egentligen har följt med kollegan och grannen med hennes döttrar till Grahns och rida idag, men knäna har ju sagt ifrån rejält och rådfrågade henne igår om just knäna arbetar mycket när en rider och så är det ju. Så beslutade mig för att stanna hemma istället. Jag vill ju inte ställa till något med dem så jag inte ska kunna dansa eller springa resten av sommaren - har ju storartade planer för sommaren.

Kanske lika bra att det blev inställt förresten - regnar riktigt mycket ute nu, såååååå mysigt. Jag ska ha fixardag här inne. Tvätta, städa och börja packa inför Kiruna. Kommande vecka kommer gå så fort: planeringsdag på kontoret måndag och tisdag, tisdagkväll tar jag tåget till Kiruna, jobbar där hela onsdagen och åker tillbaka till Luleå på torsdag och sen på fredag åker jag till Örebro och ska få krama på lilla Pyret och på lördagen fortsätter jag mot Linköping och 30-års kalas, söndagen blir det en liten roadtrip till Vadstena med vännerna innan siktet blir inställt på Hallsberg och tåg mot Arlanda och så sent flyg hem till Luleå.

Såg precis sista avsnittet på säsong 1 av Outlander. Någon som har hunnit se det? Är det bara jag som tyckte de gick lite för långt i sitt återberättande av vad som hänt Jamie?! Inte att det inte ska berättas, men det finns en gräns som jag även märkt när jag läser vissa böcker; att blir det för mycket elände eller äckel; då slutar en tillsist att chockeras över det. Tänker på den gången jag läste boken om Punken, en typisk sådan bok när en tillsist inte chockerade över något i den. Det blev lite samma känsla i Outlander idag.

I övrigt är det Mors dag idag. Kluven till dessa dagar och har de senaste åren mest använt dem till att skänka pengar till mammor som inte har det lika bra som min mamma, men samtidigt vill jag ju inte att mamma inte ska tro att jag inte bryr mig om henne, trots att jag visar det varje dag hela året. Har fortfarande hemska minnen från den gången vi glömde bort mors dag. Så något ska jag fixa! =) Och till syrran också som firar sin första som mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...