söndag 17 maj 2015

Laddar inför en skrämmande och spännande vecka

När jag rensat min kropp på sötsaker (det vill säga inte ätit godis/glass på ett tag) så  säger min kropp ifrån rejält när jag tillåter mig detta igen - japp, magen. Detta borde ju verkligen vara en väckarklocka när det kommer till vad sådant där innehåller. Men jag ska inte heller förbjuda mig själv att äta godis/glass, bara dra ner på det, äta det kanske en dag i veckan och fortsätter det då så här så kommer jag nog tappa sugen på det ändå.

Seg dag idag, så jag har jobbat lite. Panikar fortfarande inför Pajala, så likabra att komma igång med tänket redan nu så jag slipper inkörssträckan i morgon. Livrädd för detta, men längtar då istället tills på torsdag eftermiddag när det är över, när det är gjort. Samtidigt som det ska bli kul att få utforska Pajala. Någon som har något tips om denna ort?! Vittula ligger då där i varje fall och om jag förstår rätt så pratar väl i stort sett alla finska. Ska bli roligt att se hur de reagerar på mina uttal av vissa platsnamn - jag försöker lära mig finska uttal (två av mina bästa vänner är ju från Finland, plus en morbror) som att "u" uttalas "o" till exempel, men kommer inte ihåg allt på långa vägar. En av utmaningarna med att bo och jobba i ett län med många nationella minoritetsspråk. 

Hur ser er vecka ut då? 

Eurovision song contest vecka är det ju. Lutar mer och mer åt att Norge kommer få min röst, de sjunger så jäkla bra och han är lite småsnygg (och liknar typ hur många andra som helst). Idag är det ju förresten 17 maj, så grattis Norge!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...