fredag 15 maj 2015

Konstiga handlingar

Sitter och tittar på Never been kissed - en film jag brukade tycka var riktigt söt, men som jag de senaste gångerna jag sett den, inte kan tänka bort att den "söta" kärlekshistorien egentligen borde vara ett drama. För det handlar ju faktiskt om en lärare som blir förälskad i en elev. Men vi ska glömma bort detta när Josie berättar att hon egentligen är 25(?) och att det då helt plötsligt blir ok för den här läraren att vara kär i henne. Nej, det smakar lite beskt. 

Men tänk om det hade varit ett problematiserat drama istället, det hade kunnat bli fantastiskt med skuldkänslor, passion, känslor mot sitt bättre vetande. Med det i åtanke: det borde göras en film på Colleen Hoovers "Slammed", för där händer just det. Och en sååå magpirrande kärlekshistoria. Måste läsa om den i sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...