söndag 10 maj 2015

Tröttnade

Nej, Salem var ingen tv-serie för mig. Jag hade svårt att hitta intresset för den, så den får lämnas hän. Håller mig till de där jag tycker är bra istället.

Annars då idag.

# Jag har varit ute och gått i över en timme, både vader och benhinnor krånglade med mig igen, men efter halva turen ungefär så släppte värken. Vi får se hur det är i morgon. Turen gick till Svartöstaden i varje fall, denna fascinerade stadsdel som å ena sidan är sååå sliten, andra på väg att gentrifieras, tredje är en riktigt spännande historisk del av Luleå.

# Jag har lagat en Linas matkasse rätt - en favorit i repris, så nu har jag två matlådor i kylskåpet, vilket känns lite skönt. Men i morgon får jag en ny Linas matkasse, få se om denna är lika bra som det var förra gången jag fick en. Jag gillar Linas matkasse, men det har varit rejäl skillnad på kvalité i dem tycker jag. Vissa veckor har faktiskt varit värdelösa, medans andra - som den senaste - varit fantasiska.

# Ska hoppa in i duschen nu och sen se en film.

# Har en otroligt hektisk dag på jobbet i morgon med personalmöte, rådgivning och remissärende. Plus att jag nog lär räkna med att trycka min utredning och skicka till kommunen. Att jag egentligen borde börja med Pajala-inläsningen kommer stressa också, men hoppas hinna alla de där småsakerna i möra, så jag kan fokusera på det andra sen.

# Jupitet Ascending - har ni sett den? 

# Hoppas hitta skjuts till Skelleftehamn på onsdag, för nu är jag redo att åka på dans igen. Mindre stressad, mer glad och motiverad. Snart börjar utesäsongen! Har fortfarande inte lagat mina dansskor dock, de gick ju sönder i spännet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...