tisdag 5 maj 2015

Spooky

Har svårt att hitta tid till att följa tv-serier just nu, men Outlander hänger jag med i ändå. Tyvärr har de senaste två avsnitten varit så där. En annan serie som jag också varit duktiga på att följa och tycker om, men missat de sista avsnitten av, är the Musketeers.


Men så igår började säsong 2 av Penny Dreadful, jag gillade till viss del första säsongen, men var ändå så fascinerad av den att jag följde den slaviskt. Så jag såg nyss första avsnittet på andra säsongen och shit vad läskigt det var. Känner mig riktigt exalterad inför den nya säsongen nu. Häxor verkar kunna bli de nya "vampyrerna". Riktigt otäcka häxor också med koppling till Lucifer/Satan, som ju var det folk förr i tiden var rädda för med "häxor". Likt vampyrer så har ju häxorna till viss del blivit romantiserade. Sen hör ju jag till dem som vill tro att det finns goda häxor också, men det kan vi konstatera på en gång - häxorna (bilden ovan) som just presenterats i Penny Dreadful är INGA goda häxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...