fredag 22 maj 2015

Nytt AM ärende

För första gången på över ett år har jag startat upp ett nytt Antikvarisk medverkan ärende. En fasadommålning av en helt fantastiskt byggnad - Karlsviks gamla skola. Byggnaden ska målas om med linoljefärg och jag får vara med och dokumentera detta för länsstyrelsens räkning. Som sagt, det var så länge sedan jag gjorde något sådant här att jag nästa glömt bort vad en kan vänta sig. Mycket frågor som dyker upp allt eftersom en pratar, men också så himlars spännande.
Titta på alla fönster!



På denna bild ser ni lite av anledningen till varför byggnaden ska målas om, den bubbliga färgen, ser det ut så, då mår inte byggnaden så bra, eller rättare sagt, då släpper inte färgen ut fukten och risken för rötskador på virket under är JÄTTEstor.


Skolan är idag ombyggd till bostadsrättslägenheter. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo här, fick komma in i en lägenhet och kika och det blir så mysigt när en anpassar gamla lokaler för ny användning. Men först lär jag nog skaffa mig en sambo!

Så himlars skönt att det är fredag, jag ska sluta snart, flexa ut tidigare, för tycker jag förtjänar det efter de senaste mastodontjobbveckorna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...