fredag 8 maj 2015

I väntans tider

Ni kanske inte vet det, att vi går i väntans tider. Jag ska bli moster när som helst. Min älskade lillasyster och hennes fina man ska få en liten Pyret, vi hoppas inom en vecka (jag har gissat den 14). LÄNGTAR att få träffa detta lilla barn och saknar mina brorsdöttrar lite extra. Men om drygt en månad kommer jag få krama dem alla - mina då tre älskade syskonbarn. Att jag kommer att vara både faster och moster. Då är det midsommar, då kommer brorsan och familjen hem till Sverige och Dalarna, då kommer syrran och svågern och lilla Pyret.

Jag hoppas sommaren dykt upp också, att det får bli lite varmt så vi kan bada. Jag längtar såååå mycket efter semestern nu. Ska vara ledig i nästan 4 veckor och har inte planerat för mycket alls, mer än då att umgås med familjen och så förstås testa på socialdansscenen hemma i Dalarna. Jag har en liten idé om att kanske ta en sista minuten resa, men tror att humöret och dagsformen får avgöra detta. Jag sparar ju också pengar till min drömresa och måste egentligen lägga undan varje liten krona nu för att ha råd att åka. Själva resan är det redan sparat till, men det är det här lilla kruxet att en ska ha nästan lika mycket pengar till i fickpengar. Men fasen vad jag längtar dit också, att få bestämma att nu blir den av, den där resan.

Nästan färdig med min panikigaste deadline, har bara 5 till ungefär som jag borde ha klart idag, men nu är det lunch. Blir en tur upp på centrum (centrum som i Björx centrum, inte Lule) få se vad jag ska köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...